x تبلیغات
ترفند و تکنولوژی

5 راهکار کارآمد برای جلوگیری از ورود حشرات به خانه

دفع حشرات خانگی

خانه محل آسایش ما آدم‌هاست و دوست نداریم این آرامش به دلایل مختلفی به هم بخورد. اما حشرات مزاحم به این موضوع اهمیتی نمی‌دهند و تنها راهی که می‌توانیم جلوی ورود این حشرات نه چندان خوشایند را بگیریم، روش‌هایی است که مانع از ورود و یا زنده ماندن آنها در محیط داخل ساختمان می‌شود. برخی از این روش‌های راهگشا در ادامه آورده شده‌اند.

1. شرایط هر خانه را بررسی کنید

ساختمان‌ها را به چند شکل می‌توان تقسیم‌بندی کرد؛ قدیمی و جدید، آپارتمانی و ویلایی، آپارتمانی با ساخت و معماری خوب و یا بد. همه این موارد در میزان تلاش ما برای جلوگیری از ورود حشرات به خانه تاثیرگذارند. برای مثال، یک ساختمان قدیمی با احتمال بیشتری، مورد حمله حشرات قرار می‌گیرد تا نوع جدید آن. یا زمانی که شما در یک خانه ویلایی حیاط‌دار زندگی کنید، باید متفاوت عمل کنید و ساختمانی با معماری و ساخت بد، احتمالا به مراقبت‌های بیشتری برای مقابله با حشرات خواهد داشت. با این حال، مواردی که در ادمه اشاره شده‌اند را می‌توانید برای هر کدام از انواع این ساختمان‌ها انجام دهید: 

2. درب و پنجره‌ها را توری ببندید

سعی کنید جلوی راه‌های ورود حشرات را مسدود کنید. یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها، نصب توری پنجره در انواع چسبی، آهنربایی، پلیسه ای و کشویی برای مسدود کردن درب حیاط، پنجره‌ها، تراس و بالکن است. اگر به بالکن و حیاط تردد دارید، سعی کنید از انواع توری لولایی و یا کشویی استفاده کنید تا به راحتی امکان رفت و آمد برای شما وجود داشته باشد. توری پنجره‌ها را می‌توانید با انواع چسپی یا پلیسه‌ای انجام دهید. به این ترتیب جلوی ورود حشراتی مانند پشه، مگس و حتی سوسک‌ها گرفته می‌شود. 
علاوه بر آن، سالانه، این توری‌ها را مورد بازدید قرار دهید تا اگر در طول دوره زمستان، آسیب دیده‌اند، سرویس توری انجام شود و مشکلات آن برطرف شود. 

3. فاضلاب‌ها را مسدود کنید

یکی از راه‌های ورودی حشراتی مانند سوسک‌ها (یا بهتر بگوییم سوسری‌ها)، ورودی فاضلاب‌ها و چاه توالت هستند. پس سعی کنید برای چاه توالت از چاه بست و از توری‌های مناسب برای بستن کفشور و فاضلاب‌های ظرفشویی و حمام استفاده کنید. این روش، تا حد زیادی موثر خواهد بود. 

4. مواظب کانال کولر باشید

اگرچه احتمال این اتفاق کم است، اما سوسری‌ها می‌توانند تا بالای پشت بام نفوذ کنند و از طریق کانال کولر خود را به داخل خانه برسانند. بنابراین کانال کولر را نادیده نگیرید و توری‌های مناسب را به دور کانال بچسپانید. 

5. از سم‌کش‌های قوی استفاده کنید

به طور معمول در ابتدای بهار و یا ماه آخر زمستان، شروع به سمپاشی مجدد خانه کنید. این دوره زمانی، حشرات به ویژه سوسک‌ها و ساس‌ها شروع به تخم‌ریزی می‌کنند. اینکار مانع از زادو ولد و رشد تعداد بسیار زیادی از حشرات در فصل بهار و تابستان می‌شود. بهتر است ابتدا با بررسی هزینه های سمپاشی سوسک ریز، ساس و پشه این کار را با کمک افرادی انجام دهید که کار سمپاشی منزل را انجام می‌دهند. این افراد به دلیل دستگاه‌هایی که دارند، می‌توانند جای جای ساختمان را سمپاشی کنند تا هیچ جایی برای رشد این حشرات باقی نماند. 

6. از ایجاد رطوبت جلوگیری کنید

اگر فاضلاب ظرفشویی و یا ماشین لباسشویی نیاز به تعمیر دارد، اینکار را در اولویت قرار دهید و مانع از نشت آب به داخل کابینت و یا زمین شوید. چرا که رطوبت یکی از عوامل مهم در رشد حشرات مزاحم مانند سوسک‌های ریز و سوسری‌هاست. برای کاهش رطوبت در خانه می‌توانید از این ترفندها استفاده کنید.

 

3 قدم مهم و ضروری قبل از روشن کردن کولر گازی در تابستان

نکات ضروری استفاده از کولر گازی

کولرهای گازی، وسایل الکتریکی محبوب ما در ایام بهار و تابستان هستند تا بتوانیم روزهای داغ این روزها را راحت‌تر سپری کنیم. اگر تا به حال خودتان به سراغ راه‌اندازی این وسایل رفته باشید، به طور حتم و به تجربه متوجه شده‌اید که قدم‌های ضروری وجود دارند که قبل از روشن کردن کولرها باید انجام داد. این کار باعث می‌شود کولرها در طول زمان استفاده نیاز کمتری به تعمیر داشته باشند، با قدرت بهتری کار کنند و کارایی آنها افزایش پیدا کند. در ادامه این قدم‌ها را برای کولر گازی مرور می‌کنیم:

1. نصب کولر گازی را درست انجام دهید

اگر قصد خرید کولر گازی دارید، سعی کنید با توجه به بودجه‌ای که دارید، بهترین برندی که مصرف انرژی بهینه دارد را (به طور معمول، کولرهای گازی جنرال و ال جی معروف‌تر و محبوب‌ترند) انتخاب کنید، ظرفیت کولر را متناسب با مساحت ساختمان تهیه کنید. پس از آن، از نمایندگی‌های مربوطه بخواهید تا کار نصب و سرویس کولرگازی را طبق استانداردهایی که وجود دارد انجام دهد. در این حالت، می‌توانید از بهترین کارایی کولر گازی استفاده کنید.

2. سرویس کولر گازی

 اگرچه به طور معمول، اینطور تصور می‌شود که کولرهای گازی به سرویس چندانی نیاز دارند، اما پیش از مصرف مجدد، بهتر است سرویس کولر گازی را در موارد زیر جدی بگیرید:
 

پنل خارجی را تمیز کنید

بسیاری از ساختمان‌ها از کولرهای گازی اسپلیت یا دو تیکه برای خنک کردن استفاده می‌کنند. این نوع از کولرها، دارای یک پنل خارجی یا کندانسور هستند که بیرون از ساختمان قرار می‌گیرد. قبل از استفاده، پنل خارجی باید از جهت ذرات گرد و غبار و هر گونه ماده خارجی، حتی پر پرنده تمیز شود. گرد و خاک، کارایی کولرهای گازی را کاهش می‌دهد. 
 

فیلترهای هوا را بررسی کنید

فیلترهای هوا در کولرهای گازی مهم‌اند و اگر کثیف شده باشند و گرد و خاک زیادی گرفته باشند، عملکرد خنک کنندگی آنها به شدت کاهش می‌یابد، بنابراین این فیلترها را قبل از مصرف بررسی کنید و اگر نیاز به تعویض دارند، آنها را جایگزین کنید. 
موارد اشاره شده، مهم‌ترین قدم‌هایی هستند که بهتر است پیش از استفاده مجدد کولرها انجام شود تا با نگرانی کمتر، روزهای تابستان سپری شود. همچنین برای خنک ماندن خانه در طول روزهای گرم تابستان، بهتر است این مطلب را بخوانید.
 

3. درب پنجره را باز کنید

بسیاری تصور می کنند که بعد از روشن شدن کولر، باید تمامی درب و پنجره‌های ساختمان بسته باشد، در حالی که این تفکر اشتباه است. یکی از پنجره‌ها را به میزان کمی باز کنید تا هوا در داخل ساختمان جریان داشته باشد. اینکار از دم کردن، رطوبت زیاد و بوی نامطبوع جلوگیری می‌کند. 
 
علاوه بر نکات گفته شده بررسی این موارد نیز ضروری است.
صفحه قبل 1 صفحه بعد